Yeni Yazılar
Ana Sayfa » Antakya » Üç Dinin Birleştiği Yer: Güzel Antakya 2
Harbiye Şelalesi

Üç Dinin Birleştiği Yer: Güzel Antakya 2

Hıdırbey Köyü ve Musa Ağacı…

Vakıflı köyünden yüzümüzde gülümsemeyle ayrıldıktan sonra  Musa Dağı’nın hemen eteklerinde yer alan yemyeşil ve şirin bir köy olan Hıdırbey Köyü’ne gittik.  Bu köydeki en meşhur şey ise bir çınar ağacı: Musa Ağacı.  Anlatılan efsaneye göre, Hz. Hızır ile Hz. Musa Samandağ’daki buluşmalarının ardından, beraber Hıdırbey Köyü’nün yanındaki Musa Dağı’na çıkmak üzere yola koyulmuşlar. Hz. Musa, köydeki Musa ağacının olduğu yere geldiğinde çok susar. Bastonunu yere bırakır ve yanındaki dereden su içer. Su içtikten sonra tekrar yollarına devam ederler. Asasını derenin kenarında unuttuğunu hatırlayan Hz. Musa, döndüğünde asasının  bir fidan haline geldiğini görür. İşte o günden bugüne, o çınar ağacı Musa ağacı olarak anılır.

Hıdırbey Köyü’nde,Musa Ağacı’nın yanında biraz nefeslendik; ağacın yanıbaşındaki ab-ı hayat suyundan içtik ve yine yollara koyulduk:)

Titus Tüneli

Bir sonraki uğrayacağımız yerse dünyanın ilk tünellerinden biri sayılan Titus Tüneli’ydi. İçeriye Müzekart’la giriş yaptık. Maalesef her şeyin olabildiğince kendi halinde bırakıldığı tünelde yolumuzu kendimiz bulmaya çalıştık. Dağların arasında, ortasında suların aktığı heybetli Titus tüneli boyunca baya zorlu bir yürüyüş yaptık. Bir yerden sonra, tünelin karanlığı gözümüzü korkuttu, geri dönmek zorunda kaldık. Herhangi bir ışıklandırma, yönlendirme ve tabelanının olmaması gerçekten çok acı. Bütün bunlara rağmen tamamen insan eliyle yapılmış tünel, o yol, insanı oldukça etkiliyor.

Tünel Sonrası, Akdeniz’e karşı bir sofrada oturduk, biraz dinlendik.Sonra tekrar yola koyulduk.

Antakya’ya geri dönmeden önce, Samandağ’da Hızır Aleyhisselam türbesini de ziyaret ettik.

Antakya’nın tarihi çarşısını gezdik. Birkaç saatlik uykunun ve dinlenmenin ardından Antakya lezzetlerini tatmak için Anadolu Restaurant’a gittik. Burayı da daha evvel araştırmış, hakkında tavsiyeler almıştım. Yöresel mezeler oldukça lezzetliydi. Fakat  kebap konusunda çok da beklentilerimizi karşılayamadılar. İrmik tatlısı ve künefeyse hakikaten süperdi:)

Arkeoloji Müzesi

2.günün ilk durağı Arkeoloji Müzesi oldu. Dünyanın en büyük 2. mozaik koleksiyonuna sahip bu müzedeki eserler gerçekten çok etkileyici. Yalnız burada da karşılaştığımız bakımsızlık bizi oldukça üzdü. Bu kadar kıymetli eserin özensiz sergilenmesi insanı üzüyor.

Kemgöz Mozaiği…

Rivayete gore “Elemtere fiş kem gözlere şiş” ifadesinin kaynağıymış…

Habib-i Neccar Camii…

Anadolu’da yapılan ilk cami olduğunu söylediler. Avlusunda İsa’nın havarilerinin türbesi bulunmakta. Bana göre Antakya’yı, dinlerin buluşmasını en iyi anlatan, en etkileyici mekan Habib-i Neccar Camii’ydi.

Harbiye Şelaleri

Necar Cami’nden Harbiye Şelaleri’ne gittik. İnsana iyi gelen, doğanın kucağında bir yerdi adeta. Yine yürüdük, tırmandık, üşüdük… Yüreğimiz ferahladı fakat yemyeşil, cennetten bir köşeydi Harbiye…

Pazar öğleden sonrayı İskenderun’a ayırmıştık; yine yollara düştük. İskenderun, Akdeniz kıyısında sıcacık bir yer. Antakya’dan biraz daha farklı, daha bugünden bir ilçe.

İlk iş olarak denize nazır kahve içelim istedik. Orta Türk kahvesi isteyince, “Açık mı, koyu mu?” diye sordu garson. İlk kez duydum bu soruyu; meğer çifte kavrulmuş kahve için koyuyu tercih etmek gerekiyormuş. Hayatımda ilk kez çifte kavrulmuş Türk kahvesi yudumladım; sertti, güzeldi. Akdeniz’e karşı oturmuş yorgunluklarımı düşünürken Kemal Burkay’ın dizesi düştü aklıma:

“İklim değişir, Akdeniz olur, gülümse…”

Dönüyoruz…

İstanbul’a yine yağmurlu bir havada gece yarısı vardık. İki günün yorgunluğuyla bünyem biraz sarsıldı; doktor, ilaçlar derken  uykuyla uyanıklık arasındaki sersem halimle yazıyorum bu yazıyı… Aklımda kalanlar, yollar, yolculuklar, güzel insanlar… Her yolda bir nasibimiz var. Ben Antakya’dan nasibimi aldım, cebime attım; anlatamadıysam, affola…

Bu güzel yazıdan ötürü sevgili arkadaşım Merve Uzuna çok teşekkür ederim.

Check Also

Dünyanın Yedi Harikası’nı Biliyor Musunuz?

Antik Dünyanın Yedi Harikası, tamamı insanoğlu tarafından inşa edilmiş, olağanüstü antik yapı ve yapıtlardır. Bu kavram, …

Edirne’de Gezilecek Yerler Nerelerdir?

Güzide illerimizden biri olan Edirne’nin gezilmesi gereken yerlerini sizler için yazdık. İşte Edirne’de görülmesi gereken …

Dünyanın En İyi 30 Sanat Oteli

Seyahetlerimizin en önemli parçalarından biri konaklayacağımız yerler oluyor. Kimi zaman oteller sunmuş oldukları hizmetlerle beklentilerimizi …