Yeni Yazılar
Ana Sayfa » Genel » Viva Barcelona !
Gaudi'nin Evi

Viva Barcelona !

Barcelona
En sonunda şu ana kadar en çok merak ettiğim hakkında olumlu bir çok şey duyduğum Barcelona’yı gezmeye sıra gelmişti. Gitmeden önce herkes Barcelona’nın çok güzel bir yer olduğundan bahsediyordu. Bu yüzden müthiş bir beklenti ile yolculuğuma başlıyordum. Barcelona ‘ya yukarıdan uçaktan baktığımda içimden bir his benim de burayı seveceğimi söylüyordu.

Ve havaalanındayım…

Havaalanında reklam panolarından bir tanesinde ” welcome to barcelona “ yazısını gördüm. Sanki bu yazı bir tek bana mesaj veriyor ve bir tek beni karşılıyor gibi inanılmaz pozitif bir havayla Barcelona gezime başlıyordum.

Otel…

Havaalanından otelime nasıl gideceğim konusunda biraz araştırma yaptıktan sonra taksi ile gitmeye karar verdim. Bu da yaklaşık 30 dakika sürdü. Biz şoförle baya sohbet ettik. Buranın da taksicileri baya kafaymış.  Ne konuştunuz derseniz futbol konuştuk bol bol:) Arda’dan felan bahsettik. ( Bu arada taksiye binmekten korkmayın, gayet güvenilir hepsi.) Kaldığım otelin ismiyse Hotel Centerdi . Otel biraz eski olmasına rağmen şehir merkezindeydi, ulaşım her yere çok rahattı.

Şehri Keşfediyoruz…

Barcelona’da iş için geldiğim için önce işlerimi halletmem gerekiyordu. Onları bitirir bitirmez şehri tanımak amacıyla akşam dışarı çıktık. İlk izlenimimse son derece pozitifti. Etrafı gezdikçe Barcelona’yı daha çok beğeniyor ve şehre hayran kalıyordum. Benim için Barcelona Avrupa’nın bir numaralı şehri oluvermişti. Şehir adeta İstanbul’la Antalya’nın karışımı şeklindeydi. Kendimi bazen Nişantaşı ’nda bazen de Antalya’da hissediyordum.

Aslında bana göre bir şehri güzel yapan şeylerin başında birkaç şey geliyor. İlk olarak orada bir denizin olması , ikinci olarak tarihi bir yapıya sahip olması, üçüncü olarak güzel bir mutfağının olması, son olarak da bunların  hepsini uygun fiyatlara yapabiliyor olmanızdır. Ben bu kriterlerin ilk ikisini Barcelona’da bulmuştum yalnız yemekler konusunda bir bilgim yoktu. Bu amaçla karnımızı doyurmak , Katalan mutfağını denemek amacıyla arkadaşlarımla bir tapas restaurantına gittik.
Tapaslar…
Gittiğimizde bizi çok uzun bir sıra bekliyordu. Hemen biz de garsondan sıramızı aldık ve beklemeye başladık. Yaklaşık 30 dakikanın ardından nihayet sıra bize geldi ve bir yere oturabildik.   Hemen 7-8 çeşit tapas ve sungrea  sipariş ettik.
Ben bu tapasların hepsini tattım ve hepsi de birbirinden güzeldi. Normalde yurtdışında yemek konusunda sorun yaşayan bir insan olarak  yemeklere adeta bayıldım. Hepimiz çatlayana kadar yedik ve bunların hepsine toplamda sadece 100 Euro ödemiştik.
Diğer gün ise baya bir yürüyüş yaptık. Gaudi’nin evine oradan da Place De Catalunya’ya, oradan da Port Olimpico’ya kadar yürüdük. Biraz uzun bir yürüyüş oldu ama  sahile gidene kadar çok güzel yerler gördüğüm için yürüyüşün her anında çok mutluydum.
Ek bir bilgi olarak, İspanya da diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi tarihe, doğaya ve kültürlerine sahip çıkmışlar. İnanın hiç bir bina saçma sapan bir yerde yapılmamış. Tarihi bir yapının yanında absürt bir gökdelen göremiyorsunuz veya reklam afişleri ya da tabela kirliliğine maruz kalmıyorsunuz.  Bununla beraber,  kendinizi güvende hissediyorsunuz , rahat rahat şehri geziyorsunuz.
Neyse ben konumuza geri döneyim J Sahil boyunca da bir yürüyüş yapabilirsiniz. Eğer mayolarınız yanınızdaysa denize de girebilirsiniz. Deniz pek güzel değil ama yine de idare eder. Bu arada sahil bölüm bölüm . Bir kısmı karışık. Bir kısmı gayler için, bir kısmı da nudistler için. O yüzden farklı farklı tipleri bir arada görürseniz hiç şaşırmayın.

Port Olimpica civarında ayrıca  çok güzel mekanlar var: Shoko, club Opium ve Club Catwalk. Eğer gece dışarı çıktığınızda vaktiniz olursa hem yemek için hem de eğlenmek için birini deneyebilirsiniz.

Barcelona’ya iş için gittiğimden dolayı pek gezemedim. Yalnız şu ana kadar gördüğüm yerler içinde gönlümün kaldığı tek yer diyebilirim. Barcelona’yı doya doya gezmek için bence en az 1 hafta lazım. Mutlaka bir daha gideceğim. Eğer tura katılacaksınız Barcelona – Madrid turu alın bence çünkü Madrid’in de çok güzel bir yer olduğunu duymuştum.

Check Also

Sinop’ta Gezilecek En iyi 30 Yer

Türkiye’nin en mutlu insanlarına sahip, hiç trafik lambasının olmadığı ve Karadeniz’in tek doğal limanına sahip …

Komşunun En Büyük Adası Girit’teyim…

Yunanistan’ın en büyük , Akdeniz’in ise 5. En büyük adası olan Girit tarih boyunca büyük …

Dünyanın Yedi Harikası’nı Biliyor Musunuz?

Antik Dünyanın Yedi Harikası, tamamı insanoğlu tarafından inşa edilmiş, olağanüstü antik yapı ve yapıtlardır. Bu kavram, …