Ana Sayfa » Arjantin » Buenos Aires Gezimizi Sizler İçin Yazdık…

Buenos Aires Gezimizi Sizler İçin Yazdık…

Buenos Aires Seyahati…

Uzun bir süredir hiç bir yere gitmiyordum. Ve içimdeki seyahat etme tutkusu tekrardan beni yavaş yavaş kasıp kavurmaya başlamıştı. Ben de böyle bir zamanda, öyle bir yere gitmeyi diledim ki beni tüm yaşadıklarımdan uzaklaştırsın, bambaşka diyarlara götürsün istedim…

Buenos Aires Seyahati Başlıyor…

Türk Hava Yolları’nın sabah 09:30 uçağı ile Buenos Aires ’e doğru gitmek üzere yola koyuldum.  Ne olur olmaz deyip havaalanına erken gitmiş ve en kötü ihtimal Adios’un lounge’unda vaktimi geçiririm diye düşünmüştüm.  Check-in işlemlerini bitirdikten sonra Adios’un lounge’ına gittim. Fakat, gittiğimde lounge’un kapatıldığını görünce büyük bir şok yaşayıp uçağın kalkacağı gate’in orada beklemeye başladım.

Parlemonto Binasi
Parlamento Binası

Saat tam 09:30 itibari ile yola çıktık. Yolculuğun başlaması ile birlikte ben hemen uyuya kaldım.  Yaklaşık 4-5 saat uyuduktan sonra gözlerimi açtığımda yolculuğun bitmesine daha 12-13 saat daha vardı. O süre zarfında da sanırım 3-4 tane film izledim 🙂  Derken yolculuğumuzun ilk etabını tamamladık ve Sao Paulo’ya vardık. Fakat Buenos Aires ’e varmak için bir 3 saatimiz daha vardı ve ben yolculuk yapmaktan artık fenalık geçirmek üzereydim. Sao Paulo – Buenos Aires etabını da tamamladıktan sonra nihayet Buenos Aires ’e varmıştık. Yolculuğumuz dile kolay toplam 17-18 saat sürmüştü.

Havaalanındayız…

Uçaktan iner inmez pasaport kontrolüne gittik. Arjantin’de Türk vatandaşlarından vize istenmediğinden dolayı bu işlemleri de hızlıca hallettik.  Sonra biz gümrükten çıkar çıkmaz hemen sağ tarafta yer alan araba kiralama şirketlerinden bir araba tuttuk ve otele öyle gittik. ( rodizio firmanın ismi )

Buenos Aires

Kaldığımız otel…

Kaldığımız otel şehrin merkezinde olsun diye Hotel Panamericano‘yı tercih etmiştik.  Akşam saatlerinde otele yerleştiğimiz için otelin hemen yakınında yer alan Parrilla Bife de Chorizo isminde bir restauranta akşam yemeği için gittik. Yalnız,  Parrilla Bife de Chorizo’ya giderken akşam saat 11 civarıydı ve şehrin tam olarak göbeğinde olmamıza rağmen beni biraz ürkütmüştü yoldaki insanlar. Derken bir kaç bir şey yedikten sonra otelimize geri döndük. Yemekte fena değildi bu arada.

Bölge Otelleri İçin Tıklayınız

Şehri geziyoruz …

Yukarıda da yazmış olduğum gibi otelimiz şehrin tam olarak göbeğindeydi. İlk olarak otelimizin 23. katına çıkarak bütün Buenos Aires ’i sanki ayaklarımızın altındaymış gibi muhteşem bir manzaradan bol bol fotoğrafını çektik. Sonra , orada fotoğraf çekimini bitirdikten sonra dışarıya çıktık.  Dışarı çıkınca benim ilk olarak dikkatimi yolların insanlarla dolu olması çekti. Dün akşam ise aynı yerlerde kimsecikler yoktu.  Dolayısıyla Buenos Aires’te gündüz ve akşam olarak neredeyse 2 farklı hayatın yaşandığını anladım. Gündüzler gayet güvenli iken gecelerin ise  biraz korkutucu olduğunu fark ettim.

Rahat rahat gezebilmemiz için ilk olarak yanımızdaki dolarları bozdurmamız gerekiyordu.  Otelde çalışanlar doları dışarıda bozdurursak daha iyi olacağını söylemişti.  Otelde 1 dolar 8 peso iken , dışarıda 1 dolar 13 peso idi.  Biraz yürüdükten sonra “ kambiyo, kambiyo” diye bağıran bir sürü adama rastladık. Biz de içlerinden bir tanesine bismillah deyip paramızı bozdurduk 🙂 Çünkü bize söylenen kadarıyla sizden doları alıp yerine sahte peso veriyorlarmış . O yüzden küçük miktarlarda para bozdurmakta fayda var.

Paraları bozdurduktan sonra taksi ile Boca ’ya gittik.  Boca’da bir sürü tango cafeler  ve hediyelik eşya satan satıcılar vardı. Abartmıyorum, her café de tango show vardı. Biz her bir cafenin önünden geçerken bizim kolumuza yapışıyorlardı. Fotoğraf çektirmek için sürekli olarak tangoculardan biri yanımıza geliyordu. (Eğer fotoğraf çektirirseniz 10 dolar istiyorlar). Biz Boca ’da hemen hemen her yeri gezdik. Sonra da Boca Juniors’un stadının oraya gittik. Yalnız benim beklediğimden kötü bir stad çıktı.  Ben görür görmez bu stad nasıl yıkılmıyor hayret demiştim. Bu arada, Boca fakir bir bölge olduğu için geceleri çok tehlikeli oluyormuş . O yüzden giderseniz gece o taraftan uzak durmanızı tavsiye ediyorum.

Boca’yı bitirdikten sonra yine taksi ile  şehrin gelişmiş yerlerinden bir tanesi olan Puerto Madero ‘ya gittik. İkisinin arası çok yakın olduğu için 5-10 dk sonra oraya ulaştık.

Puerto Madero ‘yu bir kanal ortadan 2 ‘ye ayırıyor. Her iki tarafta da çok güzel kafeler var. Yürümesi keyifli olan bir yer.  Biz de orada soluklandıktan sonra ve epey gezdikten sonra otelimizi geri döndük.

Diğer gün ise Av de 9 Julio ‘yı gezmeye karar verdik.  Burası Buenos Aires’in en önemli caddesi . Dümdüz bir cadde. Ortasında kocaman bir dikili taş var ve ayrıca bu cadde de metrobüs hattı da bulunmakta. ( adamlar bizden görüp yapmışlar) Biz Evita Pero’nun resminin olduğu binaya kadar yürüdük. Bu arada Evita Peron ’un kim olduğunu oraya gidince öğrendim. Bu hanımefendi Arjantin Devlet Başkanı’nın eşiymiş ve zamanında fakirlere çok yardımda bulunmuş. O yüzden kendisi Arjantin’de çok seviliyor.

Av de 9 Julio’da bitirdikten sonra Buenos Aires ’in İstiklal Caddesi sayılan Florida’ya gittik.  Bu sokakta her 2 adımda bir kambiyocular ( yürüyen döviz ofisleri ) vardı. Sürekli olarak “kambiyo kambiyo”  diye bağırıyorlardı. O kadar çoklar ki belirli bir zamandan sonra sizinde dilinize “kambiyo kambiyo”  lafı yapışıveriyor.  Biz hediyelik eşya almak için biraz bakındık fakat pek bir şey bulamadık. Sonra puro almaya karar verdik fakat puro satan amcanın pos makinesi olmadığı için puro da alamadık. ( Florida’nın hemen girişinde sağda küçük bir dükkan)

Diğer gün ise Recoleta Mezarlığı ‘na gittik. Recelota mezarlığını önemli yapan şey ise Arjantin tarihi için önemli isimlerin burada yatıyor olmasıymış. Orada Evita Pero’nun mezarına gördük. Sonra orayı da gezdikten sonra Av de 9 Julio ’ya  otelimize geri döndük. Sonra otelimizin en üst katında biraz havuz keyfi yaptık . Akşam olunca da yemeğe Cabana Las Lilas restoranına gittik . Bizim gittiğimizde saat 8 – 9 civarıydı fakat orada kimsecikler yoktu. Meğerse Arjantinliler akşam yemeğini 10-11 gibi yiyorlarmış.  Yemek olarak ise ben Chorizo steak yedim. Tadı gerçekten çok güzeldi.

Bir sonraki gün de Buenos Aires gezimi tamamlayıp Sao Paulo’ya doğru yola koyuldum. Buenos Aires’te ben her ne kadar çok vakit geçiremesemde benim pek içime sinmedi. Eğer o bölgeye doğru gidilecekse mutlaka Brezilya’yı gezi planınıza eklemeniz lazım.

Sao Paulo Gezisi…

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar;
  • Öncelikli olarak Buenos Aires uçuşu çok uzun. Mümkünse en azından comfort klas uçmaya çalışın.
  • Paranızı yolda bozduracaksanız azar azar bozdurun.
  • Arjantin’e vize gerekmiyor.
  • Taksi fiyatları çok ucuz. Bir çok yere taksi ile gidebilirsiniz.
  • Akşamları Buenos Aires pek güvenli değil. O yüzden çok geç saatte dışarı çıkmayın.
  • Sightseeing turlar 27 dolar. Şehrin her yerini gezdiriyorlar.
  • Made çayı içmenizi tavsiye ederim.
  • Biz de kışken orada yaz oluyor. O yüzden gideceğiniz zamanı iyi seçin.
  • Arjantin etleriyle meşhur o yüzden et yemeden gelmeyin.

Check Also

Erzurum – Gezilecek En İyi 30 Yer

Erzurum, Türkiye’nin en özel şehirlerinden bir tanesi. Yemekleri, kutsal mekanları, tarihi ve kültürel zenginlikleriyle tam …

International K9 Horse Club At Çiftliği’nde Ata Binme Keyfi

Bebeğimize biraz hayvan sevgisi kazanması amacıyla denediğimiz yerlerden bir tanesi International K9 Horse Club At …

Tebessümün En Güzeli: Tebessüm Kahvesi

Hababam Sınıfı Müzesi’ni gezdikten sonra biraz soluklanmak biraz da bir şeyler atıştırmak için Tebessüm Kahvesi ’ne …