Ana Sayfa » Brezilya » Sao Paulo ‘yu Merak Edenler İçin…

Sao Paulo ‘yu Merak Edenler İçin…

Uzun zamandır gitmek istediğim bir yere, Sao Paulo ‘ya gidiyordum ve heyecan doruk noktaydı.   Sau Paulo’da toplam 3 gün kalacaktım ve şehri gezmek için çok vakit yoktu.

Ve Sao Paulo’dayım…

Yaklaşık 14 saatlik bir uçuşun ardından Sao Paulo’ya vardım. Türk vatandaşlarından vize istemediklerinden dolayı pasaport kontrol işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde hallettikten sonra otelimize doğru yola koyulduk.

Sao Paulo Guarulhos Havalimanı’ndan Paulista Meydanı’na Nasıl Gidilir?

Bence en kolay yol oranın Havaş’ı olan Airport Bus Service’i kullanmanız. Paulista Meydanı’na yolculuk yaklaşık 1 saat 15 dakika sürüyor ve ücret 42 Real. Yani yaklaşık 15 dolar civarında. Bu linkten saatlerine ve diğer detaylara da bakarsınız. Otobüs de şehir merkezine gidiyormuş ama ben onun ayrıntılarını tam bilmiyorum. Taksinin de yaklaşık 35 dolar tuttuğunu bir yerde okumuştum.

Sao Paulo’da Nerede Kalınır?

Sizin de bildiğiniz gibi, Sao Paulo’da genel anlamda güvenlik sorunu olduğundan dolayı otelimizi şehrin eli yüzü düzgün bir bölgesinden ayarlamayı tercih ettik. Biz Grand Mercure Otel ‘de kaldık. Otelimiz çok güzeldi yalnız, toplu taşımaya uzaktı ve her yere taksiyle gitmek durumunda kaldık. Booking her ne kadar konumu süper dese de bence pek öyle değildi.  Bizim otel de güzeldi ama işte böyle bir durumu vardı. .

Bence otelinizi Paulista Meydanı’na yakın bir yerden tutun. Hem şehrin en güvenli bölgesi. Hem de havalimanın buraya direk shuttle’ları bulunmakta. Aşağıda size bir kaç otel de yazdım. Bu otellerin konumları iyi, booking puanları yüksek ve fiyatları uygun.

InterContinental

L’Hotel PortoBay

Hotel Cadoro

Grand Hyatt

Sao Paulo’da Gezilecek Yerler Nerelerdir?

Sao Paulo ‘nun İlk Keşif Yeri : Avenida Paulista

Bu meydan hakkında bir kaç şey okumuştum ve duymuştum. Şehrin en güvenilir olan yerini biz de bir gidip görelim istedik. Benim yanımda ispanyolca bilen bir arkadaşım olduğu için kendimi biraz daha rahat hissediyordum.

Otelden taksi ile Paulista Meydanı’na gittik.  Giderken ben de bir yandan etrafı inceliyordum.  Her tarafta gökdelenler ve yoğun bir trafik vardı. İlk hissettiğim izlenim ise Sao Paulo’nun Buenos Aires’den daha güzel olduğuydu.

20-25 dakika sonra Paulista’ya varmıştık. Hani burada ne var diye soracak olursanız burada pek bir şey yok:) Şehrin merkezi ve her yerde binalar var. Öyle çok ilginizi çekecek bir şey olduğunu düşünmüyorum. Gidip görürseniz bir Paulista’ya da uğradım dersiniz.

Churrascaria Rodizio ( Brezilya Usulü Steak House )

Uçağa bindiğim andan beri aklımda burası vardı:) Ne yapıp ne edip mutlaka bir tanesine gitmem gerekiyordu. Malumunuz Brezilya’nın steak house’ları çok meşhur.  Brezilya’ya kadar gitmişken bu fırsatı kaçırmak olmazdı.

Şimdi bu etçilerin özelliği şu. Sizin masanıza bir kart koyuyorlar. Kartın bir tarafı kırmızı bir tarafı yeşil oluyor. Siz kartınızın kırmızı tarafını çevirene kadar her 10 dakikada bir hayvanın farklı yerlerinin etlerini servis ediyorlar. İçecek olarak da Guarana içmenizi tavsiye ederim.

Bizim gittiğimiz yerin ismi Vento Haragono’ydu. Sanırım adam başı 1 kilo et yemişizdir. Servisten ve etlerin lezzetinden çok memnun kaldık. Toplam hesapsa 438 real tuttu. Biraz pahalı fakat mutlaka uğramanız gereken yerler arasında yer alıyor.

Estaçao Da Luz

Benim listemde yer alan bir diğer yerse tren istasyonun merkezi olan Estaçao Da Luz’du. Arabamızı Pinacoteca yakınlarında bir yere park ettikten sonra yürüyerek tren istasyonuna gittik. Bu arada Pinacoteca’da Sau Paulo’nun düğün alışverişlerinin yapıldığı bir yermiş. Bir nevi bizim Eminönü gibi.

Tren istasyonuna geldiğimizde tarihi bir binayla ve bizim gibi oradaki atmosferi yaşamak isteyen bir çok turistle karşılaştık.  İçeriye girdikten hemen sonra iki tren aynı anda durdu. Size o anı anlatamam. Tam anlamıyla insan seli gibiydi. Binlerce insan trenden iniyor ve binlercesi trene binmek için bekliyordu. Bütün bunları yukarıdan izlediğiniz için hiç bir  anı kaçırmadan izleme şansımız olmuştu.

Av. Prestes Maia, 925 (Linha 1/Azul, 4/Amarela), São Paulo, SP, 01120-010

Parque Da Luz:

Bu park tam Estaçao Da Luz’un karşısında. Çok büyük bir park olmamasına rağmen biz gezerken çok beğenmiştik. Park o kadar yeşillik ve güzel ki gerçekten siz de atmosferden etkileniyorsunuz.

R. Ribeiro de Lima, 99 (Pç. da Luz), São Paulo, SP, Brazil

Mercado Municipal Paulistano (Pazar Yeri):

Bir ülkeyi yakından tanımak istiyorsanız oranın pazarına gidin derler ya biz de aynen öyle yaptık. Pazar yeri Cantairera caddesinde kapalı bir alanda yer alıyor. İçeriye girer girmez sizi ağır bir balık kokusu karşılıyor . Az biraz yürüdükten sonra oranın aktarlarını sonra da tropical meyvelerin satıldığı manavları görüyorsunuz. Pazarda dolaşırken bu manavların olduğu alanları gezmenizi tavsiye ederim. Hayatınızda göremeyeceğiniz meyveleri burada görebileceğinizden emin olabilirsiniz.

Ayrıca, pazar yerinin 2. katı da tamamen kafelerden oluşuyor. Oraya çıktığınız zaman yüzlerce insanı görürseniz şaşırmayın. Sanki bütün Sao Paulo oraya yemek yemeye gelmiş gibi hissedebilirsiniz. Çok kalabalık:). Biz orada Mortedela Brazil yazan yere gittik ve Carne Seca yedik. Yemekleri hem güzel hem de fiyatlar uygundu.

R. da Cantareira, 306 (Av. do Estado), São Paulo, SP, 01024-000, Brazil

Parque Ibirapuera:

Benim Sao Paulo’da gezdiğim en keyifli yerdi. Park hem çok güzeldi hem de otelimize yürüyüş mesafesindeydi. Öyle güzel bir park yapmışlar ki anlatamam size. Biz bu parka akşam saatlerinde gitmemize rağmen orada bir sürü insanı spor yaparken göreceğimizi hiç hayal etmemiştik açıkçası.  Yürüyüş yapanlar mı, koşanlar mı, kaykaya binenler mi dersiniz; herkes parkın keyfini çıkarıyordu.

Av. Pedro Álvares Cabral, s/n (Av. Rep. do Líbano), Sao Paulo, SP, 04094-000

Vila Madalena:

Hem akşam yemeği hem de arkadaşlarım Caipirinhia diye oranın yerel bir içeçeğini içmek için Vila Madelana’ya gitmek istiyorlardı. Çok yorgun olmama rağmen ben de onlara eşlik ettim. Otelimizden taksiyle 30 dakika içinde oraya vardık. Etrafı biraz gezdikten sonra Sao Cristavao isminde bir resturanta gittik.  Buranın özelliği içeride dünyanın her bir tarafından takımlara ait bir şeylerin olmasaydı. Tabi fanatik Fenerbahçeli olarak gözlerim hemen sarı lacivert bir şeyler aradı. Fenerbahçe formasını ve atkısını tavanda asılı olarak görünce göğsüm kabardı:) Galatasaray yok muydu dediğinizi duyar gibiyim. Evet Galatasaray’a ait bir şeyler de vardı.

Yemekten sonra etraftaki güzel cafelerden bir tanesini oturduk. Biraz canlı müzik dinledik. Sonra çok geç olmadan otelimize döndük. Vila Madelana’ya mutlaka gitmelisiniz. Çok keyif alacağınızı düşünüyorum.

Beco do Batman:

Vila Madelana’ya kadar gitmişken mutlaka buraya uğramanızı da tavsiye ederim. Her yer graffiti dolu. Hayatımda hiç bu kadar fazlasını görmemiştim. Bol bol fotoğraf çekeceğinizden eminim.

Sao Paulo’dan Ne Hediye Alınır?

Benim gibi bir kahve tutkunuysanız Brezilya kahvesine bayılacaksınız. Valla oraya giden varsa haber versin. Ona kahve siparişi vericem 🙂 Şaka bir yana kahveleri çok iyi.  Fiyat 8 dolar civarında.

Genel Olarak…

Sao Paulo’ya gitmeden önce, Türkiye ile Brezilya’nın gelişmekte olan ülkeler olduğu ikisininde hemen hemen aynı konumda olduğunu duyuyordum. Fakat orayı gördükten sonra böyle bir kıyaslama yapmanın güzel ülkemize karşı haksızlık olduğunu düşünüyorum artık.Bir kere Sao Paulo’da ciddi bir güvenlik sorunu bulunmakta. Ayrıca, şehrin yüzde sekseni favelalarda ( gecekondu) yaşıyor. Ülkemizde de sorunlar var ama Türkiye’nin gerçekten bir çok açıdan daha iyi bir durumda olduğunu söyleyebilirim.

Trafikte çok ilginç kuralları var. Diyelim ki plakanızın sonu 5’le bitiyor. Yoğunluğu engellemek amacıyla belirli günler ve belirli saatlerde trafiğe çıkamıyorsunuz. Örneğin: Plakanız ‘’Sao 5275’’ Pazartesi ve Salı günlerinde saat 17:00 – 19:00 arası aracınızı kullanamıyorsunuz. Diğer günlerde öbür araçlar çıkamıyor. Bir de motosiklet kullanıcıları burada hiç bir şeyden korkmuyor. İki araba yan yana giderken aralarından motosikletler geçiyor. Bu yüzden Sao Paulo ’da her yıl bir sürü kişi ölüyormuş.

Vaktiniz ve Fırsatınız Olursa…

Arena Corintias, Cathedral De Sa ve Museum Indepencia Sao Paulo ’da mutlaka gezilecek olan yerler listenizde yer alması gerekiyor.

Mamao ve Jabuticaba diye süper 2 meyve var. Kesin denemeniz lazım. Ben çok beğendim siz de beğenirsiniz diye tahmin ediyorum.

Sonuç olarak…

Sao Paulo farklı bir yer. Ben genel anlamda keyifli vakit geçirdim. İnşallah size de gitmek nasip olur.

Buenos Aires Gezisi İçin Tıklayınız!

Check Also

Erzurum’da Nerede Cağ Kebabı Yenir?

Erzurum’un gezilecek yerlerinin yanında yemekleri ile de ön plana çıkan bir şehir, tabi herkesin olduğu …

Erzurum – Gezilecek En İyi 30 Yer

Erzurum, Türkiye’nin en özel şehirlerinden bir tanesi. Yemekleri, kutsal mekanları, tarihi ve kültürel zenginlikleriyle tam …

International K9 Horse Club At Çiftliği’nde Ata Binme Keyfi

Bebeğimize biraz hayvan sevgisi kazanması amacıyla denediğimiz yerlerden bir tanesi International K9 Horse Club At …