Yeni Yazılar
Ana Sayfa » Genel » Split, Hırvatistan’ın Güzel Liman Şehri

Split, Hırvatistan’ın Güzel Liman Şehri

Bir günlük Monstar gezisi sonrasında son gezi noktamız olan Split’e gitmek için sabırsızlanıyorduk. Yine erken saatlerde otobüs biletimizi aldıktan Split ’e doğru yola koyulduk. Split için planımız Blue Lagoon turuna katılmak veya  parasına bağlı olarak Hvar Adası’na gitmek. Bakalım oraya gidince her şey nasıl gelişecek:)

İlk olarak otobüs bileti ücretinden bahsederek yolculuğumuza başlamak istiyorum. Biz biletimizi Mostar’dan kişi 34 Bam’a ( 17 Euro) aldık. Saat 10 otobüsü için. Yolculuğumuz da yaklaşık 3-4 saate yakın sürdü. Yine gümrükten geçtik yine pasaportlar kontrol edildi. Bu sefer otobüsten inmedik ama. Polis pasaportları topladı sonra mühürlü bir şekilde getirdi. Fakat diğerlerinde olduğu gibi burada da çok bekledik. Gümrük pasaport anlayacağınız epey sürüyor. Saat 2 gibi Split ’e vardıktan sonra direk olarak kalacağımız yere gidip valizlerimizden kurtulmaya karar verdik.

Split’te Nerede Kalınır?

Açıkcası biz kalacağımız yeri Monstar’da ayarladığımız için biraz geç kaldık ve şehir merkezine yakın bir yer bulamadık. Her yer fulldü. Şehir merkezinde olanlarda çok pahalıydı. Mecburen şehir merkezine en yakın eli yüzü düzgün bir yer olan Laganini Apartments kalmaya karar verdik. Burası tek kişilik sütüdyo bir daireydi. Evin içi felan temizdi. Baya rahat ettik. Fakat sıkıntısı şehir merkezine uzak olmasıydı. Bir de otobüs çok sık geçmiyordu. Artısıysa denize yakındı . 5 dakika içinde sahile ulaşmanız mümkün.  Ev sahibi bayan da gayet kibar ve yardım sever birisi. Burada veya bu bölgede kalırsanız eğer otogarın hemen yanında halk otobüsü durağı var. Oradan Strobec otobüslerine bineceksiniz. 15-20 dk sonra da evde oluyorsunuz. Bilet 14 Kuna. Kaldığımız yere biz 170 Euro ödedik 2 gece için.

Laganini Apartments dışında ben aşağıdaki otellere de bir bakmanızı tavsiye ederim. Hem booking puanları çok iyi hem de konumları süper. Ayrıca fiyatları da uygun.

Divota Apartment Hotel

Hotel Štacija

Heritage Hotel 19

Beach Hotel

Split ’te Nereler Gezilir ?

İlk gün valizleri bırakıp kalacağımız yere yerleştikten sonra Split’in merkezi sayılan Trajektna luka Split (Port of Split’e) ‘e gittik.  Oraya gidince amacımız hemen Blue Lagoon veya Hvar Adası turlarını sormak hem de biraz etrafı gezmek.

Splitska Riva

Ve nihayet burdayız. İlk olarak Splitska Riva ’ya vardığımız da caddeyi başından sonun bir yürüdük. Bir keşfe çıktık:) Efenim cadde havalı biraz bizim Bodrum gibi. Bütün turcular, kafeler, barlar, mağazalar burada. Tabi bizim öncelikli işimiz yarın için tur satın almak olduğundan başladık araştırmaya . Size de yazayım ön bir bilginiz olsun.

Çeşit çeşit turlar olmakla beraber genel olarak yapılan 2 tur bulunmakta. Birisi Blue Lagoon diğeri de Hvar Island turu. Blue Lagoon öğle yemeği dahil 35 Euro’dan başlıyor. Hvar Adası ise 110 Euro’dan. Eğer yemekli olursa Hvar turu 150 Euro kadar oluyor. Ulaşım da hızlı botlarla. Biz eşimle beraber bu hızlı bot olayını hiç sevmiyoruz. Midemiz ağzımıza geliyor. Hem fiyatı pahalı hem de speed boat olayı olunca biz direk olak Hvar turundan vazgeçtik. Onun yerine Blue Lagoon turuna gitmeye karar verdik. Tam ücreti ödeyecektik ki turcu çocuk yarın deniz rüzgarlı olacak hiç biri turu yapamıyoruz dedi. Biz de dumur olduk tabiki. Çünkü planda denizin rüzgarlı olmasını hiç hesap etmemiştik. O yüzden biraz moralimiz bozuldu. Öyle olunca biz de Hırvatistan’ın en önemli şelalelerinden olan Krka Waterfall turuna gitmeyi karar verdik . Biletleri 28 Euro’ya aldık.  Detayları aşağıda yazdım.

Krka Waterfall Turu

Biz bu turda çok eğlendik:) Hesapta Blue Lagoon tekne turuna gitmek varken Krka Şelale turuna gitmek varmış. Şimdi ilk olarak hangi turla şelaleye gittik isterseniz ondan bahsedeyim. Biz krkatour‘dan turu satın aldık. Yeri Diocletian’s Palace Golden Gate girişinde 1.katta. Mavi bir şemsiye asmışlar balkona oradan tanıyabilirsiniz.)İnternetten bir kaç yorum okuduk. Baktık pozitif şeyler yazılıyor. Sonra biz de almaya karar verdik. Tura katılmak amacıyla sabahleyin saat 8:30 gibi Diocletian’s Palace Golden Gate önünde buluştuk. Tura katılanlar genelde 20-25 yaş arasıydı. Sanırım 30 yaş üstü bir tek biz vardık:) Yaşı kim takar önemli olan kendini genç hissetmek:) Rehberimizin turla ilgili olarak verdiği bilgilerle beraber 40 dakikalık bir otobüs yolculuğunun ardından otobüsten indik. Sonra hep beraber yaklaşık 20 dakika kadar botlarla yolcuğumuza devam ettik. Uzun lafın kısası şelaleye ulaşmamız 1 saati buldu.

Şelaleye giriş 110 KN . Onu da siz ödüyorsunuz bu arada turdan ayrı onun fiyatı:) Neyse efendim şelalenin oraya vardık ama şelaleki ne şelale . Tam bir doğa harikası fotoğraf çekmeye doyamadık. Bir sağdan bir soldan bir sürü fotoğraf çektirdik:)

Sonra hemen suya girdik. Su buz gibi:) Bir de akıntıya karşı yüzüyorsunuz. Su sizi götürüyor sürekli. Ama yüzmesi nasıl keyifli anlatamam size:) Suyla epey boğuştuktan sonra biraz dinlendik. Öğlen yemeğini yemek için orada satılan sandviçlerle idare ettik. Sanırım fiyatları 10 KN’ydi. Yemekten sonra da etrafı gezmeye karar verdik. Burası bir şelale olmakla beraber aynı zamanda bir tabiat parkı da. Uzun bir yürüyüş yolu bulunmakta. Eşimle beraber trekking’e başladık.  O kadar çok yürümüşüz ki bir ağacın altında dinlenmek için bir iki dakika uzanalım demiştik. Sonra ikimiz de uyuya kalmışız. Uyanınca tekrar trekking’e devam ettik ve turumuzu bitirdik. Uzun lafın kısası Krka Waterfall mutlaka görülmesi gereken bir yer. Şiddetle tavsiye ediyoruz.

Diocletian’s Palace

İlk olarak sarayın nerede olduğundan bahsedeyim sonra da biraz tarihine değineyim. Saray yer olarak Splitska Riva’nın hemen arkasında bulunuyor. Bu yüzden bulması çok kolay.

Roma İmparatoru Diocletianus tahttan çekildikten sonra oturmak için burayı kendisine ev olarak yaptırmış. Sarayın toplam 16 kulesi ve toplam 4 girişi bulunmaktaymış.

Saray Split Old City içerisinde. Yalnız, Split Old City pek öyle Dubrovnik Old City gibi değil. 1-2 saat içerisinde çok rahat gezersiniz diye tahmin ediyorum. Küçük bir yer.

Marjan

Marjan Tepesi Diocletian döneminden beri park olarak kullanıyormuş. Son yıllarda ise daha çok sevgililerin takıldığı romantik bir yer haline dönüşmüş. Buranın ulaşımına gelince Marjan tepesine araçla gitmek mümkün fakat biz yürüyerek çıkmayı tercih ettik. Biraz yorucu ama yolda o kadar güzel fotolar çektikki o fotolara değdi. Yürüyüş toplam da 15 dakika sürüyor.

Obojena Svjetlost , Žnjan  ve Kasuni Plajları

Split’e geldiğiniz zaman bence tekne turlarına katılıp Dalmaçya Adaları’nda denize girmek gerek. Fakat bizim gibi havanın rüzgarlı olması nedeniyle turunuz iptal edilirse ve canınız denize girmek isterse Obojena Svjetlost’a , Žnjan’a ve ya Kasuni Plaj’larına gidebilirsiniz. Deniz taşlı, bilginiz olsun. O yüzden deniz ayakkabısı şart.

Split’te Nerede Yemek Yenir?

Bizim bu konuda 3 tane tavsiyemiz olacak. Bu üç yeri de biz çok beğendik. Bu yüzden sizinle paylaşmak istedik. Bu 3 yerde merkeze yakın.

Luka Ice Cream & Cakes

Biz her gittiğimiz yerde bir dondurmacıya uğruyoruz. Burda da tercihimiz Luka idi. Oranın en iyisi olduğunu söylediler.  Biz teyit ettik. Gerçekten dondurmaları çok güzeldi.

Konoba Matejuška

Biz balık yemek için burayı tercih ettik. Eşimle biz levrek yedik. Porsiyonları gayet büyük. Yemekler lezzetli. Alkol almazsanız çok yüksek bir hesap ödeyeceğinizi zannetmiyorum. İki kişi toplam 30-40 Euro civarında tutacaktır.

Kantun Paulina

Çok yerde cevapi yedim. Burası için şu ana kadar yediğim en güzel cevapilerden biri diyebilirim. Özellikle içine koydukları sosa bayıldım. Mutlaka uğrayın. Fiyat 5 Euro diye hatırlıyorum.

Split’ten Zagreb’e Nasıl Gidilir?

Biz dönüş biletimizi Zagreb’den aldığımız için o yüzden Zagreb’e gitmemiz gerekiyordu. Trenle mi otobüsle mi gitsek diye araştırırken en sonunda otobüsle gitmeye karar verdik. Biletler kişi başı 26 kunaydı. Yolculukta 5 saat sürdü. Yalnız burada bizim başımıza enteresan bir şey geldi. Otobüs yanlış hatırlamıyorsam 46 kişilikti. Bana da 48 numaralı koltuğu satmışlardı. Hayali koltuk :)Şoför biraz problem çıkardı git derdini yazahaneye anlat şudur budur muhabbetleri oldu aramızda ama sonra bana bir yer ayarladılar. Burada size tavsiyem biletinizi erken almaya çalışın en sona kalınca saçma sapan yerler kalabiliyor.

Zagreb Otogar’dan Havaalanına Nasıl Gidilir?

Valla bu işin bu kadar zor olacağını hiç tahmin etmemiştim. Bu yabancılar bazen gerçekten garip oluyorlar. Otogarda birine soruyorsunuz havalimanı otobüsleri nerden kalkıyor diyorsunuz biri sağ tarafı gösteriyor diğeri sol tarafı. Bir diğeri de 100 metre ilerde diyor. Türkiye de olsa bizim esnaf cin gibi olur. Leb demeden leblebiyi anlar.  Sora sora başımız dönmüştü. Halbuki yeri çok basit. Otogardan çıkınca sola dönüyorsunuz bir sol daha yapıyorsunuz orada oranın havaş otobüsleri var. Onlarla gidebilirsiniz. 2 sol yapacaksanız. Yalnız kafanız karışmasın halen otogarın içinde olacaksınız. Ayrı bir sokak veya caddeye gitmiyorsunuz. Otogarın arka tarafından kalkıyor anlayacağınız otobüsler. Fiyat 30 KN

Arnavutluk’un Başkenti Tiran Hakkında Herşey

Check Also

Sinop’ta Gezilecek En iyi 30 Yer

Türkiye’nin en mutlu insanlarına sahip, hiç trafik lambasının olmadığı ve Karadeniz’in tek doğal limanına sahip …

Komşunun En Büyük Adası Girit’teyim…

Yunanistan’ın en büyük , Akdeniz’in ise 5. En büyük adası olan Girit tarih boyunca büyük …

Dünyanın Yedi Harikası’nı Biliyor Musunuz?

Antik Dünyanın Yedi Harikası, tamamı insanoğlu tarafından inşa edilmiş, olağanüstü antik yapı ve yapıtlardır. Bu kavram, …